XX. mendeko Euskararen Corpus estatistikoa

Testuingurua

- Guzti ortatik ondorio bikoitz au aterako nuke nik:

A): Donefermin ez dala I mendeko gizakumea;

B): Izatekotan, III mendekoa dala.

Baiña Iruña'ko gotzaia izan zala esateko, batere arrazoirik ez dugula, baiñan, alataguztiz, ori benetan sinisten duan kristauari nik ez niokela, orregaitik, kontzientziko kezkarik sortuko.

Eta, punttu ontan kondairak egia diola-ta, Fermin Donea Iruña'ko gotzai izan zalako ori egia gertatuko ba'litz, bera izan ote zan Iruña'ko lenen gotzaia?

Orixe bai jakiterik ez dagola!

Guzti orrek frontoira eraman ezkero zer diru egingo lukean?

Ez dakit.

Danadala're, nik ez nuke ori frontoietako artekarien ezpaiñetan jarriko.

Baiñan, Donefermin Iruña'ko lenen gotzai santua bezala, eraspen aundiz eta sinispen sendoz omentzen duala esango lidakenari, ez nioke oker dabillenik erantzungo.

Baiñan, eundaka urteren epe luzean kondaira oiek danak zalantzarik gabe egiazkotzat artu dituzten, eta orregaitik kristautasuna euskaldunen artera aurreneko mendean sartu zala uste izan duten millaka eta millaka kristauei, merezi duten begirunerik galdu gabe, uste onean atzipeturik ibilli dirala noski, esango nieke nik.

Begirunerik galdu gabe, ori bai, zaborretik urrea bereizteko, ez bait zuten aiek guk aiñako adiontasunik izan.

Oroi dezagun Garibai edestilari arrasatearra.

Irten gaitezen kondairaren lur labain illunetik, edestiaren alor sendo ta argiagora sartzeko.

Gaur ez da iñor Euskalerrira kristautasuna I mendean sartu zala uste dezakeanik.